SnÞenà pingu
Přidal/a petas dne September 17 2011 18:19:40
Ping neboli latence je je rychlost odezvy serveru k vaÅ¡emu poÄÃtaÄi. Pokud nastane Å¡patná komunikace se serverem, hra se vám zasekne (lagne). Toto je velice nejpÅ™Ãjemná záležitost, a proto každý dÄ›lá co je v jeho silách, aby takovéto situaci zabránil.
ProgameÅ™i vÄ›tÅ¡inou bojujà o co nejmenÅ¡Ã hodnotu odezvy, jelikož rychlost výstÅ™elu je obvykle rozhodujÃcÃ. V tomto návodu se doÄtete nÄ›co o pingu a jak jej snÞit !
Latence se udává v jednotkách ms (milisekundy). Maximálnà hodnoty kolem 40 ms jsou vÄ›tÅ¡inou dostaÄujÃcÃ, ovÅ¡em ne pro každého. Hlavnà závislost odezvy je na mÃsto, kde je hostovaný server umÃstÄ›n, a proto se stává, že když hrajete na zahraniÄnÃm serveru, jsou pingy daleko horÅ¡Ã než u serverů domácÃch. ProgameÅ™i majà vÄ›tÅ¡inou také lepÅ¡Ã sÃÅ¥ové karty (nejlepÅ¡Ã v souÄastné dobÄ› - Bigfoot Networks Killer E2100).
Zde je pár tipů, jak latenci co nejvÃce snÞit :
1. PÅ™i hranà cska vypnÄ›te vÅ¡echny ostatnà programy závislé na internetu a popÅ™ÃpadÄ› pÅ™esuÅ¡te stahovánÃ
2. V configu ( Pro STEAM : ''*/Steam/SteamApps/UŽIVATEL/counter strike/cstrike" Pro NON-STEAM : ''*/Valve/cstrike" ) upravte hodnoty pÅ™Ãkazů cl_cmdrate, cl_cmdbackup, cl_updaterate, cl_dlmax v závisloti na rychlosti pÅ™ipojenà k internetu, které můžete změřit ZDE
DSL 128kbps
rate "12000"
cl_cmdrate "51"
cl_cmdbackup "10"
cl_updaterate "51"
cl_dlmax "168"
DSL 512kbps
rate "20000"
cl_cmdrate "81"
cl_cmdbackup "30"
cl_updaterate "71"
cl_dlmax "512"
DSL 768kbps
rate "20000"
cl_cmdrate "81"
cl_cmdbackup "15"
cl_updaterate "99"
cl_dlmax "512"
DSL 1024kbps
rate "25000"
cl_cmdrate "99"
cl_cmdbackup "2"
cl_updaterate "99"
cl_dlmax "800"
DSL 1526kbps a vÃc
rate "25000"
cl_cmdrate "99"
cl_cmdbackup "8"
cl_updaterate "99"
cl_dlmax "1024"
LAN
rate "25000"
cl_cmdrate "101"
cl_cmdbackup "0"
cl_updaterate "160"
cl_dlmax "16384"